Długość ma znaczenie. Idealna długość postów na Social Mediach (FB, IG, TT, Blog)

Spis treści

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Dawid Gicala - Strony Internetowe & Reklama

Prowadząc bloga bądź firmowe profile na Social Mediach musisz znać podstawy dzięki którym znaczaco zwiększysz zasięgi swoich postów. Jedną z takich rzeczy jest odpowiednie dobranie długości tekstu na konkretną platformę.

Długość ma znaczenie

W niektórych przypadkach sprawdzą się wyłącznie kilku zdaniowe posty.
W innym przypadku, nie warto publikować posta bez przynajmniej kilkuset słów.

Pisząc zbyt krótkie, bądź zbyt długie posty, nie dostosowane pod konkretne Social Media nie tylko tracisz zasięgi a narażasz się na zmniejszenie zainteresowania użytkowników. Konkretne SM powstały pod konkretne grupy docelowe i musisz się do nich dostosować.

W tym wpisie poznasz idealną długość postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze i Blogu dostosowane pod konkretne algorytmy oraz odbiorców.

Idealna długość postów na Facebooku

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w naszym kraju.
Mimo tego, że w rodzimych Stanach Zjednoczonych Facebook podupada to w Polsce ma się dalej bardzo dobrze i stanowi świetne źródło potencjalnych klientów. I tych pozyskanych organicznie i tych pozyskanych z reklam.

Badania Track Social pokazują, że im krótszy post na Facebooku tym większe zaangażowanie odbiorców generuje.
Pamiętaj również o zdjęciach przy każdym poście. Według badań zwiększają zasięgi nawet 4 krotnie.

Zdecydowanie nie jest to serwis do pisania referatów, chociaż niektórzy próbują również bardzo długich postów.
Istnieją firmy które przygotowywują wpis z 2000-3000 słowami dokładnie opisując konkretne zagadnienie.
Jednakże opłaca się to bardzo rzadko – zdecydowana większosć odbiorców od razu pominie wpis

Optymalna długość postów na Facebooku to 120 – 140 znaków.
Jest to ilość którą najwięcej użytkowników przeczyta i wykaże zainteresowanie.

Zdecydowanie nie polecam pisania postów mających 300-400 słów – praktycznie nikt nie przeczyta całości.
Również nie celowałbym w posty z raptem kilkoma słowami.
Postaraj się aby Twoje posty miały przynajmniej 100 słów i nie więcej niż 160.

Idealna długość filmu na Facebooku

Jeżeli chcesz wstawiać filmiki na swojego firmowego Facebooka to postaraj się aby miały one 3-5 minut.
Jest to nadal rzadko spotykany sposób promocji na Facebooku więc możliwe, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

Ponadto nie zapominaj o shortach/rolkach – czyli szybkich filmikach do 60 sekund.
Dzięki nim możesz mocno zwiększyć zasięgi.

Idealna długość postów na Instagramie

Jak się pewnie domyślasz Instagram nie należy do miejsc w których powinno się pisać wiele.
Badania pokazują, że najlepsze jest zastosowanie 1, max 2 zdań.

Zwróć uwagę na to aby najważniejszy fragment treści był widoczny bez rozwijania – jest to de facto nagłówek.
Oczywiście najważniejsze jest chwytliwe zdjęcie i na tym skup się przede wszystkim.

Przy Instagramie muszę wspomnieć również o hashtagach.
Jest to dobry sposób na zwiększenie zasięgów.
Jednakże zważaj na ilość.

Badania pokazują, że najlepsze zasięgi osiągają zdjęcia z 2-8 hashtagami.
Jeżeli nagminnie stosujesz zalew tagów to po jakimś czasie algorytmy Meta całkowicie przestaną promować Twoje posty.

Jak długie posty pisać na Twitterze?

Twitter co prawda ma ograniczoną maksymalną ilość słów – wynosi ona 140 znaków.

Mimo wszystko, badania pokazują, że najlepsze wyniki osiągają Tweety z 115-130 znakami.
Podobnie jak w przypadku Instagrama, nie przesadzaj z hashtagami.
Używaj maksymalnie 2 hashtagów na wpis.

Warto pamiętać również o tym, że Tweety zawierające link są podawane dalej zdecydowanie cześciej.

Ile słów powinien mieć wpis na blogu?

W przypadku bloga, wpisy powinny mieć różną długość.
W zależności od tego do czego służą.

Wpis newsowy

Najkrótszy wpis na blogu powinien miec minimum 300 słów.

Jeżeli jest to szybki news informacyjny który w przyszłości nie będzie budził większego zainteresowania to skup się na tym aby miał 300-400 słów i bardzo chwytliwy nagłówek.

Ten rodzaj wpisów powinien być skierowany głównie do odbiorców zaznajomionych z marką.

Wpis generujący leady

Innym rodzajem wpisów, są wpisy generujące leady.

Takie wpisy powinny poruszać konkretny temat i opisywać go bardzo konkretnie i szczegółowo.
Mocno rozbudowany wpis powinien mieć w większości przypadków 800-1500 słów.

Taki, dobrze poprowadzony wpis powinien generować regularne wejścia na Twojego bloga.
Nie przesadzaj z ilością słów. Badania pokazują, że wpisy z ponad 3000 słów są praktycznie nieczytalne.

Pomimo tych wytycznych pamiętaj o tym, że blog jest specyficznym miejscem. Bardzo dużo zależy od Twojego indywidualnego stylu do którego przyzwyczaisz odbiorców. Testuj różne długości wpisów i sprawdzaj które przynoszą najlepsze wyniki. Pisz dla swojego odbiorcy, nie dla algorytmów.

Więcej wpisów na temat tego jak rozwijać swoją markę znajdziesz na moim blogu.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
5 1 głos
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

Porcja darmowej wiedzy o wordpress

Na blogu przekazuje darmową wiedzę o WordPressie. Pokazuje tutaj jak w prosty sposób wykonywać poprawki, przyspieszać stronę, optymalizować pod kątem SEO a nawet jak zrobić własną stronę www.

ODBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

najlepsze darmowe narzedzia wordpress

Sprawdź ostatnie artykuły

Szukaj według kategorii

ODBIERZ DARMOWEGO E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.