Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy w 3 krokach?

Spis treści

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Dawid Gicala - Strony Internetowe & Reklama

Skuteczny lejek sprzedażowy pozwala na regularne pozyskiwanie klientów potrzebujących Twojego produktu lub usługi.
Dobrze przygotowany lejek sprzedażowy zadba zarówno o Twojego nowego jak i starego klienta.

W tym wpisie wyjaśnie Ci w prostych słowach czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego warto z niego skorzystać.
Ponadto powiem Ci jak zadbać o swojego klienta, dzięki czemu w prosty sposób zwiększysz sprzedaż swoich produktów.

Czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego warto o nim pomyśleć?

W wielkim skrócie, lejek sprzedażowy jest Twoją strategią marketingową która w odpowiedni sposób dba o Twoich odbiorców.
Dzięki dobremu lejkowi konwersji znajdziesz nowego klienta, zainteresujesz go Twoim produktem i doprowadzisz do zakupu.

Nowoczesny marketing (szczególnie internetowy) zakłada stopniowe budowanie zaufania i zainteresowania Twojego odbiorcy.
Proces ten zazwyczaj przebiega powoli i stopniowo, jednak ostatecznie przynosi bardzo duże korzyści dla Twojej firmy.

Częstym problemem poczatkujących przedsiębiorców jest przekonanie, że sama reklama wszystko załatwi.
Zbuduje wizerunek firmy, znajdzie klientów i zwróci się wielokrotnie bez działań pobocznych.
Prawda jest taka, że dobrze przeprowadzona reklama zwróci Ci się nawet kilkunastokrotnie.
Warunkiem koniecznym jest zbudowanie dobrej, silnej marki oraz dobrego lejka sprzedażowego.

W przeciwnym razie możesz mocno przepłacić za konwersję a odbiorcy nie będą zainteresowani Twoją marką na dłużej.
Długoterminowo, dobrze przygotowana marka mocno zmniejsza Twoje koszty na reklamę.

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy

Każda branża wygląda trochę inaczej i w każdej branży docierasz do klienta w inny sposób.
Niemniej, istnieją 3 główne etapy poznawania Twojej marki i doprowadzania do ostatecznej konwersji (sprzedaży)
W niektórych branżach, czas od zapoznania klienta z Twoją marką do ostatecznego zakupu potrafi zająć nawet do 2 lat.

Pamiętaj o tym, żę docierasz do wielu różnych klientów jednocześnie.
Dlatego musisz dbać zarówno o klienta całkowicie nowego jak i takiego który jest mocno zaangażowany w Twoją markę.

Przyciągnięcie

Na sam początek, w jakiś sposób musisz pojawić się przed Twoim odbiorcą.
Najprościej zrobić to przy pomocy firmowego fanpage na Facebooku, Instagramie czy pisaniu bloga.
W późniejszym etapie możesz rozważyć płatne reklamy i promować swoje treści.

Musisz zainteresować swojego potencjalnego klienta postami, grafikami czy wpisami.
W przeciwnym razie, po prostu Cie nie zauważy i zignoruje Twoją markę, bo nie przebijesz się przez swoją konkurencję.
Skup się na wartościowych (dla klienta) treściach które faktycznie pomogą mu w życiu czy pracy.
Dzięki temu będzie mógł on poznać Twoją markę i po czasie przejdzie do kolejnego etapu lejka sprzedażowego.

Ten proces zazwyczaj zajmuje pare tygodni, Twój odbiorca musi widzieć, że warto zainteresować się Twoją marką.
Na tym etapie klient np. zapisuje się do Twojego newslettera lub zaczyna obserwować fanpage.

Zachęcenie

Jeżeli ktoś zapisze się do Twojego newslettera lub zacznie obserwować firmowy fanpage to znaczy tylko tyle, że jakkolwiek zainteresował się Twoją marką. Może to znaczyć zarówno to, że przeglądnął Twoje wszystkie ostatnie posty jak i to, że zapisał się “przy okazji”

Na tym etapie musisz pokazać mu, że było warto to zrobić.
Świetnie sprawdzają się tu przeróżne formaty edukacyjne, skupione na problemach których doświadczy.
Ponownie, pomyśl o tym jaki ma problem i jak możesz mu pomóc go rozwiązać.
Na tym etapie nie nastawiaj się jeszcze na zarabianie, zadbaj o zainteresowanie.

Wzbudzenie potrzeby

Jeżeli dobrze wykonasz poprzednie punkty to Twój klient stopniowo zacznie odczuwać potrzebe skorzystania z Twoich usług lub produktu.
Na tym etapie, świetnie sprawdzą się różne posty i wpisy potwierdzające Twoją wiarygodność i jakość.
Pokaż odbiorcy opinie o swoim produkcie, obsłudze klienta, różne certyfikaty, osiągnięcia itd.

W tym miejscu warto wspomnieć o tym jak skuteczne sa pozytywne opinie w budowaniu wizerunku Twojej firmy.
Przygotowałem na blogu kilka bardzo wartościowych materiałów na ten temat które koniecznie musisz sprawdzić.
3 konieczne rzeczy na każdej stronie – O tym musisz pamiętać
Opinie Google na stronie WordPress. Wstaw na stronę w 2 minuty, za darmo.

Tutaj również świetnie sprawdzi się zaprezentowanie oferty dla starych klientów.
Dzięki temu zarówno zareklamujesz swoją ofertę jak i pokażesz, że dbasz również o byłych klientów.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
5 1 głos
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Karol
Karol
13 grudnia, 2022 3:41 pm

Podoba mi się to, że łączysz teorie z praktyką i pokazujesz jak faktycznie to robić – dzisiaj to rzadkość, zazwyczaj są same nic nie mówiące frazesy. Potwierdzam, ze budowanie dlugotrwalej relacji z klientami to najlepszy sposób na rozwój firmy.

Artykuł zapisany, dzięki

Porcja darmowej wiedzy o wordpress

Na blogu przekazuje darmową wiedzę o WordPressie. Pokazuje tutaj jak w prosty sposób wykonywać poprawki, przyspieszać stronę, optymalizować pod kątem SEO a nawet jak zrobić własną stronę www.

ODBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

najlepsze darmowe narzedzia wordpress

Sprawdź ostatnie artykuły

Szukaj według kategorii

ODBIERZ DARMOWEGO E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.