Wysokie pozycje w Google. Poznaj tajniki algorytmów.

Spis treści

Chcesz mieć więcej klientów?

Pozwól mi pomóc. Jestem certyfikowanym specjalistą Google do spraw marketingu internetowego. Dzięki temu wiem w jaki sposób docierać do Twoich klientów w Internecie.

Wykonam dla Ciebie zoptymalizowaną pod SEO stronę WordPress & WooCommerce. Utworzę wizytówkę Twojej firmy w Google i dodam ją do dziesiątek polskich katalogów firm. Ponadto, stworzę i poprowadzę za Ciebie firmowy fanpage na Facebooku i Instagramie. Te wszystkie działania wyniosą Twoją pozycję w Google na sam szczyt.

Dawid Gicala - Strony Internetowe & Reklama

Każdy z nas chce mieć wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Jednakże stron na dany temat są dziesiątki a często nawet setki.
Właśnie dlatego tak ważne jest to aby przebić się przez konkurencje i być na samym szczycie Google.

W tym wpisie pokaże Ci jak uzyskać wysokie pozycje w Google.
Wystarczy, że poznasz jak działają algorytmy Google, na co zwracają uwage i jak się do nich dostosować.

Wysokie pozycje w Google – Na co patrzą algorytmy?

Wyszukiwarki takie jak np Google, biorą pod uwage setki różnych czynników i na tej podstawie umiejscawiają Twoją stronę w wyszukiwarce.
Jest to tak zwany Search Engine Result Page.

Znaczenie ma zarówno to jak zaprojektowana jest strona, co zawiera, czy jest przystosowana pod SEO oraz to jak przyjazna jest użytkownikowi.
Czy użytkownik wychodzi ze strony od razu po wejściu czy przegląda, wraca na nią itd.

Ponadto znaczenie ma również to jak stronę odbierają użytkownicy na Social Mediach (np Facebooku, Instagramie), czy na nie reagują, klikają, udostępniają. Google zwraca również uwagę na to czy inne wartościowe strony linkują naszą stronę.

Wysokie pozycje w Google – Czego nie publikować?

Krótkie treści

Oficjalnie Google nie podaje informacji na temat tego jak długie mają być treści na stronie.
Jednakże jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w Google to musisz zwracać na to uwagę.

Doświadczenie i badania marketerów pokazują, że w większości przypadków Twoje wpisy powinny mieć minimum 800 słów.
Najlepiej aby było to 1100-1200 słow na wpis.

Wyjątkiem są bardzo angażujące i wartościowe treści. Generalnie w przypadku takich treści długość nie ma znaczenia.
Wystarczy napisać 300-400 słów aby Google nas polubił.

Na pewno nie wypalą wpisy mające raptem kilka zdań.
W takiej sytuacji lepiej odpuścić pisanie, bo tylko sobie zaszkodzisz.

Nie możesz przesadzać również w drugą stronę.
Badania pokazują, że treści bardzo długie (ponad 1800-2000 słów) są praktycznie nie czytane przez odbiorców.
Większość po prostu scrolluje treść i szuka to czego potrzebuje – a najczęściej wychodzi rozgoryczona.

Nadmiar słów kluczowych

Może się wydawać, że powinniśmy stosować jak najwięcej słów kluczowych tak aby wyszukiwarka je “łapała”
To bardzo duży błąd.

Wypychanie tekstu słowami kluczowymi to już przeszłość. Takie strony nie są dobrze postrzegane przez Google.
Skup się na nasyceniu tekstu słowami związanymi z tematem oraz kilka razy użyj konkretnego słowa kluczowego na który pozycjonujesz stronę.

Istnieją specjalistyczne wtyczki dzięki którym możesz kontrolować ilość słów kluczowych oraz nasycenie w tekście.
Jeżeli Cie to ciekawi to sprawdź mój wpis na ten temat.
Yoast SEO poradnik. Najlepsza wtyczka do optymalizacji SEO strony internetowej

Duplikaty treści

Kopiując treść z innych stron internetowych możesz zmasakrować pozycje SEO swojej strony.
Google patrzy bardzo krytycznie na plagiatorów i bardzo szybko wrzuca takie witryny na tak zwaną czarną listę.

Jeżeli masz duplikat swoich treści na różnych stronach to zastosuj link kanoniczny oraz wzajemne linkowanie tak aby Google nie uznał Cie za plagiatora.

Czego jeszcze nie lubi Google

Istnieją inne, nie mniej ważne aspekty których nie lubi Google.

Algorytmy Google nie lubią:

  1. Wolnych stron internetowych

  2. Braku integracji z Social Media

  3. Stron z nadmiarem reklam

  4. Witryn nie dostosowanych pod telefony

  5. Nie aktualizowanych motywów i wtyczek

Wysokie pozycje w Google – Jakie treści dostarczać?

Treści konkretne i wyczerpujące

Google kontroluje czy dany wpis wyczerpuje temat czy tylko o niego zachacza.

Zwróć uwage na to aby oprócz słów kluczowych, wymienić słowa powiązane z tematem wpisu.
Bardzo ważne jest to aby konkretny wpis poruszał wątki poboczne konkretnego słowa kluczowe.

Dla przykładu. Masz słowo kluczowe “mąka pszenna”
Treści powiązane to np:

  • przepisy z wykorzystaniem mąki pszennej
  • co zrobić z mąką pszenną
  • jak przechowywać mąke pszenną
  • ile może leżeć mąka pszenna
  • uczulenie na mąke pszenna
  • mąka pszenna kalorie

Treści uniwersalne oraz nowe

Google bardzo lubi treści uniwersalne czyli takie które mają wartość ponadczasową.
Zazwyczaj są to takie treści które regularnie generują odbiorców na Twojej stronie.

Z drugiej strony Google lubi dorzucanie do strony newsów.
Dobrze przygotowane newsy mogą zbudować szum i zaangażowanie co mocno punktuje w algorytmach Google.

Treść unikatową i wartościową.

Jak wspominałem wcześniej, Google bardzo lubi treści autorskie które ciężko znaleźć gdzie indziej.

Skup się na tym aby Twoje treści wyróżniały się na tle konkurencji i dawały odbiorcy jakąś wartość.
Postaw się w roli odbiorcy i zastanów się co chciałby on przeczytać i dlaczego.

Zwróć uwagę również na to aby wszystkie zdjęcia czy inne materiały były odpowiednio dopasowane do tematu wpisu i dobrze ustawione.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
5 1 głos
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

Porcja darmowej wiedzy o wordpress

Na blogu przekazuje darmową wiedzę o WordPressie. Pokazuje tutaj jak w prosty sposób wykonywać poprawki, przyspieszać stronę, optymalizować pod kątem SEO a nawet jak zrobić własną stronę www.

ODBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do Newslettera i odbierz darmowy e-book o Najlepszych Narzędziach WordPress

najlepsze darmowe narzedzia wordpress

Sprawdź ostatnie artykuły

Szukaj według kategorii

ODBIERZ DARMOWEGO E-BOOKA

Ponad 20 stron konkretnych informacji dzięki którym rozwiniesz swoją stronę opartą o WordPress. Za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do Newslettera.